Informiran.si - Bližnjica skozi birokracijoinfo page
sreda, 16. oktober 2024 | Prijava |
<<< Nazaj na seznam člankov  
|

Odgovornost gostinca za stvari gosta
Kdaj gostinec odgovarja za poškodovano ali izgubljeno stvar gosta?

Kdaj gostinec odgovarja za poškodovano ali izgubljeno stvar gosta?

Gostinec se šteje glede stvari, ki jih gost prinese s seboj, za shranjevalca in odgovarja, če stvari izginejo ali se poškodujejo.

Škoda, za katero gostinec odgovarja, je v večini primerov omejena, če pa škodo povzroči gostinec, pa mora povrniti odškodnino v višini celotne škode.

Takšna odškodninska odgovornost velja tudi za bolnišnice, garaže, železniške spalnike, organizirana taborjenja ipd.

V naslednjem članku bomo pogledali kdaj gostinec odgovarja za škodo gostu, kdaj za škodo ne odgovarja, kakšna je odškodnina, ki jo lahko zahteva gost, kdo poleg gostincev še odgovarja za škodo, ter kaj pomeni, če ima gostinec objavljeno javno obvestilo, da za stvari gosta ne odgovarja.

 

Odgovornost gostinca za hrambo stvari

Gostinec se šteje glede stvari, ki jih gost prinese s seboj, za shranjevalce in odgovarja, če njihove stvari izginejo ali se poškodujejo.

 

Kdaj gostinec odškodninsko NE odgovarja?

Gostinec ne odgovarja za škodo:

  • če so bile stvari uničene ali poškodovane zaradi okoliščin, ki se jim ni bilo mogoče izogniti ali jih odvrniti,
  • če so bile stvari uničene ali poškodovane zaradi kakšnega vzroka v sami stvari,
  • če so stvari izginile ali bile poškodovane po krivdi samega gosta ali pa po krivdi tistih, ki jih je gost pripeljal s seboj ali so ga prišli obiskat.

 

Obveznost gostinca, da stvari prejme v hrambo

Gostinec je dolžan sprejeti v hrambo stvari, ki jih gosti prinesejo s seboj in želijo dati v hrambo, razen če zanje nima primernih prostorov ali če njihova hramba iz kakšnega drugega vzroka presega njegove možnosti.

Če gostinec neutemeljeno noče sprejeti stvari v hrambo, dolguje gostu popolno odškodnino za škodo, ki (če) mu zaradi tega nastane.

Gostinci, ki sprejemajo goste na prenočišče, imajo pravico pridržati stvari, ki so jih gosti prinesli s seboj, do popolnega plačila za njihovo prenočitev in druge storitve

 

Do kakšne višine škode gostinec odgovarja za škodo?

Gostinec odgovarja za škodo v višini:

  • v višini vrednosti stvari, vendar največ do 208,00 EUR,
  • v višini vrednosti stvari, vendar največ do 625,00 EUR, če gostom nudijo nastanitev.

Če je gost gostincu stvar izročil v hrambo, ali če je škoda nastala po krivdi gostinca ali po krivdi osebe, za katero odgovarja, gostinec gostu dolguje popolno odškodnino v višini škode.

 

Objave o izključitvi odgovornosti

V primeru, da ima gostinec javno objavljen (izobesen) znak, s katerim omejuje ali pogojuje svojo odgovornost za stvari, ki so jih gosti prinesli s seboj, takšen znak ni veljaven.

Takšen znak tako nima nobene pravne veljave! Gostinec odgovarja za škodo kljub javnemu obvestilu oz. znaku.

 

Kako gost uveljavlja škodo?

Gost je dolžan priglasiti, da je stvar izginila ali da je poškodovana, brž ko za to izve.

Če tega ne stori, ima pravico do odškodnine samo, če dokaže, da je škoda nastala po krivdi gostinca ali osebe, za katero on odgovarja.

Gost lahko gostinca opozori tudi pisno, v primeru, da gostinec škode ne želi izplačati, pa mora gost škodo izterjati na pristojnem sodišču.

  Opozorilo pred tožbo za odškodnino za izginulo ali poškodovano stvar pri gostinski hrambi
Opozorilo pred tožbo za odškodnino za izginulo ali poškodovano stvar pri gostinski hrambi

e-obrazec e-obrazec: Opozorilo pred tožbo za odškodnino za izginulo ali poškodovano stvar pri gostinski hrambi.

 

Za koga še velja ta odškodninska odgovornost

Ta odškodninska odgovornost se smiselno uporablja tudi za bolnišnice, garaže, železniške spalnike, organizirana taborjenja ipd.

 

 

 

Povežite se z nami...

 

 

Koristne povezave v zvezi s člankom:


Pravni dokumenti:


Zakonodaja:

 

Pravni nasvet po e-Pošti. Kliknite tu...


Informiran.si - Bližnjica skozi birokracijo Informiran.si - Bližnjica skozi birokracijo Informiran.si - Bližnjica skozi birokracijo

Preko 500 različnih
dokumentov
Preko 500 različnih dokumentov
Hitra, enostavna in cenovno 
ugodna rešitev
Pametna, hitra, enostavna in cenovno ugodna rešitev
Podpora pri uporabi storitev
Podpora pri uporabi storitev
Popolna varnost vaših podatkov
Popolna varnost vaših podatkov
preko 20 let izkušenj
preko 20 let izkušenj
Preko 100.000 registriranih uporabnikov
Preko 100.000 registriranih uporabnikov

 

POPULARNIH 5PRAVNI POSTOPKI: 
Predlog za sporazumno razvezo zakonske zveze (ločitev)
Predlog za odlog izvršitve prenehanja veljavnosti vozniškega dovoljenja
Sporazum o razveljavitvi pogodbe o zaposlitvi
Prodajna (kupoprodajna) pogodba za kmetijsko zemljišče, gozd, kmetijo
Predlog za vrnitev začasno odvzetega vozniškega dovoljenja

NOVI e-obrazci:

Sklep o višini regresa
Zahteva za izplačilo neizkoriščenega dopusta ob prenehanju delovnega razmerja
Sklep o določitvi delovne solidarnostne sobote
Predlog za osebni stečaj brez predloga za odpust obveznosti
Soglasje solastnika za oddajanje nepremičnine v najem

STORITVE:


AKTUALNI PRAVNI NASVETI IN POSTOPKI:


ARHIV PRAVNIH NASVETOV...


PRIJAVA NA NOVICE:

Naši registirani uporabniki prejemajo koristne nasvete in obvestila o pravnih novostih brezplačno v svoj elektronski predal. Postanite naš uporabnik.
Registracija je brezplačna in brez obveznosti.

Brezplačna registracija

Informiran.si - Bljižnica skozi birokracijo

© INform, pretok znanja d.o.o. 2004-2024.
Vse pravice pridržane.


KONTAKT IN POMOČ UPORABNIKOM:


NAHAJATE SE NA VARNI POVEZAVI:
Podatki na strani so zavarovani z napredno 256-bitno enkripcijo.

Secured by PayPal


UPORABO PORTALA PRIPOROČATA:







Podjetje Inform d.o.o. se ponaša z eno najvišjih bonitetnih ocen. Podjetje Inform d.o.o. se ponaša z eno najvišjih bonitetnih ocen. Podjetje Inform d.o.o. se ponaša z zlato bonitetno odličnostjo. Prejemniki zlate bonitetne odličnosti CompanyWall so najbolj zanesljiva podjetja na trgu s trdnimi poslovnimi temelji, ki uživajo zaupanje strank in poslovnih partnerjev doma in v tujini.