Gostinec se šteje glede stvari, ki jih gost prinese s seboj, za shranjevalca in odgovarja, če stvari izginejo ali se poškodujejo.
Škoda, za katero gostinec odgovarja, je v večini primerov omejena, če pa škodo povzroči gostinec, pa mora povrniti odškodnino v višini celotne škode.
Takšna odškodninska odgovornost velja tudi za bolnišnice, garaže, železniške spalnike, organizirana taborjenja ipd.
V naslednjem članku bomo pogledali kdaj gostinec odgovarja za škodo gostu, kdaj za škodo ne odgovarja, kakšna je odškodnina, ki jo lahko zahteva gost, kdo poleg gostincev še odgovarja za škodo, ter kaj pomeni, če ima gostinec objavljeno javno obvestilo, da za stvari gosta ne odgovarja.
Odgovornost gostinca za hrambo stvari
Gostinec se šteje glede stvari, ki jih gost prinese s seboj, za shranjevalce in odgovarja, če njihove stvari izginejo ali se poškodujejo.
Kdaj gostinec odškodninsko NE odgovarja?
Gostinec ne odgovarja za škodo:
- če so bile stvari uničene ali poškodovane zaradi okoliščin, ki se jim ni bilo mogoče izogniti ali jih odvrniti,
- če so bile stvari uničene ali poškodovane zaradi kakšnega vzroka v sami stvari,
- če so stvari izginile ali bile poškodovane po krivdi samega gosta ali pa po krivdi tistih, ki jih je gost pripeljal s seboj ali so ga prišli obiskat.
Obveznost gostinca, da stvari prejme v hrambo
Gostinec je dolžan sprejeti v hrambo stvari, ki jih gosti prinesejo s seboj in želijo dati v hrambo, razen če zanje nima primernih prostorov ali če njihova hramba iz kakšnega drugega vzroka presega njegove možnosti.
Če gostinec neutemeljeno noče sprejeti stvari v hrambo, dolguje gostu popolno odškodnino za škodo, ki (če) mu zaradi tega nastane.
Gostinci, ki sprejemajo goste na prenočišče, imajo pravico pridržati stvari, ki so jih gosti prinesli s seboj, do popolnega plačila za njihovo prenočitev in druge storitve
Do kakšne višine škode gostinec odgovarja za škodo?
Gostinec odgovarja za škodo v višini:
- v višini vrednosti stvari, vendar največ do 208,00 EUR,
- v višini vrednosti stvari, vendar največ do 625,00 EUR, če gostom nudijo nastanitev.
Če je gost gostincu stvar izročil v hrambo, ali če je škoda nastala po krivdi gostinca ali po krivdi osebe, za katero odgovarja, gostinec gostu dolguje popolno odškodnino v višini škode.
Objave o izključitvi odgovornosti
V primeru, da ima gostinec javno objavljen (izobesen) znak, s katerim omejuje ali pogojuje svojo odgovornost za stvari, ki so jih gosti prinesli s seboj, takšen znak ni veljaven.
Takšen znak tako nima nobene pravne veljave! Gostinec odgovarja za škodo kljub javnemu obvestilu oz. znaku.
Kako gost uveljavlja škodo?
Gost je dolžan priglasiti, da je stvar izginila ali da je poškodovana, brž ko za to izve.
Če tega ne stori, ima pravico do odškodnine samo, če dokaže, da je škoda nastala po krivdi gostinca ali osebe, za katero on odgovarja.
Gost lahko gostinca opozori tudi pisno, v primeru, da gostinec škode ne želi izplačati, pa mora gost škodo izterjati na pristojnem sodišču. |
|
Opozorilo pred tožbo za odškodnino za izginulo ali poškodovano stvar pri gostinski hrambi |
e-obrazec: Opozorilo pred tožbo za odškodnino za izginulo ali poškodovano stvar pri gostinski hrambi.
Za koga še velja ta odškodninska odgovornost
Ta odškodninska odgovornost se smiselno uporablja tudi za bolnišnice, garaže, železniške spalnike, organizirana taborjenja ipd.
Povežite se z nami...
Koristne povezave v zvezi s člankom:
Pravni dokumenti:
Zakonodaja: